Copyright © 2021 Poliklinika BINOVA

INTERNA MEDICINA

Specijalist interne medicine posvećen je dijagnostici, liječenju i praćenju bolesti unutrašnjih organa kod odraslih osoba. S obzirom na široki spektar djelatnosti koje interna medicina obuhvaća, smatra se jednom od najvažnijih grana medicine.

O internoj medicini

U medicini je važno pristupiti bolesniku u cijelosti, stoga je interna medicina nezaobilazna u gotovo svakome aspektu dijagnostike i liječenja raznih bolesti. Sve započinje na pregledu u prvome razgovoru sa specijalistom interne medicine koji će uzeti podatke o dosad preboljenim bolestima bolesnika, o lijekovima koje uzima, o eventualnim alergijama, a iznimno su važni podatci o obiteljskim bolestima, odnosno o bolestima koje smo možda naslijedili. U našoj poliklinici težište je usmjereno na pulmologiju kao dio interne medicine koji je posvećen bolestima pluća i dišnoga sustava. Sve veći problem današnjega načina života i onečišćenja zraka jest sklonost različitim upalnim bolestima dišnih putova, opstruktivnim bolestima pluća te alergijama. Osim što u Poliklinici BINOVA, koja je primarno usmjerena na pulmologiju, možete napraviti opći internistički pregled, EKG (elektrokardiogram) i spirometriju, također se možete javiti i ako imate neke druge kronične bolesti kao što su: povišeni krvni tlak (arterijska hipertenzija) ili povišene masnoće u krvi (hiperlipidemija), zatim bolesti probavnoga trakta, povišena razina šećera u krvi (dijabetes) i sl. Možete se i samo posavjetovati s našim specijalistom o svojim tegobama. Također ako trebate internistički pregled u sklopu preoperativne obrade, slobodno nas kontaktirajte!

spirometrija
spirometrija rezultati

Internističke usluge

Upalne bolesti gornjega i donjega dišnog sustava

Najčešće zarazne bolesti jesu infekcije dišnih putova ili respiratorne infekcije, a razlog je tomu povezanost dišnoga sustava s okolišem. Gornji dišni putovi češće su zahvaćeni infekcijom nego donji, ali imaju utjecaj i na cijeli dišni sustav te je potrebno liječiti bolesti dišnih putova na obje razine. Virusi su najčešći uzročnici akutnih infekcija, a prenose se kapljičnim putom ili dodirom, iako uzročnici infekcija mogu biti i bakterije. Upravo o uzročniku bolesti i kliničkoj slici ovisi i terapija koju ćemo primijeniti. Simptomi akutnih respiratornih infekcija mogu biti povišena tjelesna temperatura, bol i peckanje u grlu, kašalj, umor. Više smo puta tijekom života prehlađeni ili dobijemo gripu, ali uglavnom takve tegobe prođu za nekoliko dana uz lijekove za snižavanje temperature, mirovanje, ispijanje toplih napitaka. Ako tegobe ne prestanu tijekom desetak dana, nastavi se kašalj, glavobolja ili temperatura, potrebno je zatražiti stručnu pomoć. U Poliklinici BINOVA specijalist interne medicine može vam pomoći u dijagnostici i terapiji vaših tegoba.

Upalne bolesti gornjega i donjega dišnog sustava

Kronična opstruktivna plućna bolest (KOPB)

Kada govorimo o opstruktivnoj plućnoj bolesti, mislimo na poremećaje i bolesti koje dovode do oduzimanja ili kratkoće daha. To su bronhitis, koji predstavlja kroničnu upalu dišnih putova, a uzrokuje dugotrajni kašalj i iskašljavanje. Tu spada i emfizem pluća koji uništava plućne mjehuriće (alveole), odnosno zračne prostore u plućima. Zbog toga pluća gube elasticitet, dio pluća se „skvrčava“ i otežano je disanje. Navedene bolesti kroničnoga su tijeka i u početku su simptomi slabiji, a kako bolest napreduje, simptomi su sve izraženiji, odnosno dah je sve kraći, kašljanje i hripanje dugotrajno je, a disanje otežano. Stvara se jako puno sluzi koja sprječava protok zraka i dalje potiče upalu koja dovodi do pogoršanja bolesti. Bolest je značajno češća kod pušača nego kod nepušača. U našoj poliklinici možemo vam pomoći u dijagnostici, terapiji i praćenju takvih tegoba.

Kronična opstruktivna bolest pluća KOPB
Alergologija i alergološka obrada

Danas često čujemo od ljudi da su alergični na neke trave ili da im smeta pelud. Nekima ambrozija smeta tako da ne mogu spavati: muči ih suzenje očiju, curenje nosa, kašalj i otežano disanje u vrijeme kada je veća koncentracija alergena u zraku na koje su preosjetljivi. Alergije se mogu pojaviti već od dojenačke dobi, a kod nekih se ljudi razviju u odrasloj dobi. Kod takvih bolesnika važno je učiniti alergološku obradu kojom utvrđujemo na koje su alergene preosjetljivi. Zatim na vrijeme započinjemo terapiju kako bismo smanjili simptome ili postigli da potpuno nestanu. Simptomi alergije mogu biti jako neugodni, a zbog dužine trajanja utječu i na radnu sposobnost bolesnika jer su takve osobe neispavane, razdražljive i ne mogu normalno funkcionirati. Alergije su odgovorne kod nekih bolesnika i za nastanak astme koja se može javiti već u djetinjstvu i može se pojaviti na različite načine. Karakterizira je složena imunološka reakcija koja dovodi do upalne reakcije kojom se oslobađaju različiti posrednici upale. Simptomi astme jesu kašljanje, otežano disanje, odnosno zaduha i zviždanje u bronhima i plućima uz naglašeno produžen izdisaj. Prije početka napadaja astme može doći do iritacije nosa i grla, a neki ljudi najprije osjete pritisak u prsima ili podražajan kašalj. Napadaj obično počne hripanjem i ubrzanim disanjem. Astma je ozbiljna bolest kroničnoga tijeka s vrlo neugodnim simptomima, stoga je važna pravovremena dijagnoza, adekvatno liječenje i praćenje. Sve to, uključujući i alergološku obradu, možete dobiti u Poliklinici BINOVA. Slobodno nas kontaktirajte!

Pregled i savjetovanje nakon preboljele SARS-COV 2 infekcije

Sve je veći broj ljudi koji su preboljeli COVID–19 i može se reći da svatko tko je prebolio, govori o bolesti i o iskustvu s njom na svoj način. Isto tako, svi koji su preboljeli COVID–19  ne moraju imati i nemaju posljedice, međutim značajan je postotak onih na koje je bolest ostavila traga. Post COVID–19 manifestacije mogu biti različite, od dermatoloških problema kao što je gubitak kose, razni osipi na koži i drugo. Zatim do psihijatrijskih problema, poremećaja koncentracije i  pamćenja te neuroloških problema koji uključuju dugotrajan gubitak osjeta okusa i mirisa i glavobolje. Unatoč svemu navedeno, prevladaju problemi vezani uz dišni sustav. Takvi bolesnici žale se na subjektivan osjećaj otežanog disanja, kratki dah, suhi kašalj, a neki osjećaju i bol u grudima. Kod takvih bolesnika obvezno je učiniti RTG pluća, ali i CT pluća na kojima su vidljive promjene na plućima i to u međuprostoru između plućnih alveola. Takve promjene mogu dovesti do fibroze pluća. Fibroza pluća predstavlja bolest koju karakterizira otvrdnuće pluća i koja onemogućuje njihov normalan rad. Takve promjene češće su kod ljudi koji su imali teži oblik COVID-19, bili na jedinicama intenzivnog liječenja, osobe starije životne dobi ili osobe koje boluju od drugih kroničnih bolesti. S obzirom na sve navedeno, danas se govori o post COVID–19 sindromu jer sindrom označava skup simptoma. Važno je praćenje i simptomatsko liječenje takvih bolesnika. S obzirom na to da još nemamo i ne možemo imati iskustva, vjerojatno će se i smjernice o praćenju i liječenju takvih bolesnika mijenjati i prilagođavati. U našoj poliklinici možemo vas savjetovati s dermatološke, psihijatrijske i internističke strane o post COVID–19 sindromu.