PREGLED INTERNISTE I SPIROMETRIJA

Provjerite zdravlje svojih pluća i smanjite rizik raznih komplikacija

PREGLED INTERNISTE I SPIROMETRIJA

Provjerite zdravlje svojih pluća i smanjite rizik raznih komplikacija

Kada je vrijeme za pregled interniste – pulmologa?

pulmolog

Ako bolujete od astme, kroničnog bronhitisa ili kronične opstruktivne bolesti pluća (KOPB) važne su redovite kontrole interniste – pulmologa i praćenje kapaciteta pluća te evaluacija terapije uz pomoć spirometrije.

Osim navedenih bolesti i stanja neki pacijenti postanu pulmološki pacijenti nakon operiranih tumora pluća ili boluju od fibroze pluća te je stoga važno redovito praćenje. Postoje i neke neuromuskularne bolesti koje su praćene sa smetnjama ventilacije te je kod takvih bolesnika također neophodno pulmološko praćenje.

Kod sportaša i preventivnih sportskih pregleda nezaobilazna je i procjena funkcionalnog respiratornog stanja sportaša.

Ako ste pušač, a pogotovo kod dugogodišnjih pušača koji već imaju tegobe u smislu jutarnjeg kašlja ili težeg disanja, važan je pregled pulmologa i spirometrija. Naime, pušenje uzrokuje pojačano stvaranje sluzi, dovodi do opstruktivne bolesti pluća, sužavanja promjera bronhiola, smanjuje se protok zraka kroz pluća i dolazi do kroničnog bronhitisa, emfizema pluća, a kod nekih i do tumora pluća.

Smatra se da gotovo 80 % umrlih zbog opstruktivnih bolesti pluća su bili pušači. Zato je važno na vrijeme doći na pregled, utvrditi stanje pluća i promijeniti životne navike kako bi lakše disali!

Uz pravovremenu dijagnozu i adekvatno liječenje zasigurno će pulmološkim bolesnicima kvaliteta života biti bolja!

pulmolog

Što obuhvaća internistički pregled ?

priprema za pregled

Specijalist interne medicine bavi se utvrđivanjem zdravstvenog  stanja pacijenta koji dolazi na pregled. Kako bi olakšali postavljanje točne dijagnoze neophodna je dobra anamneza, odnosno prikupljanje podataka o dosad preboljenim bolestima, alergijama, lijekovima koje osoba uzima te o  obiteljskoj predispoziciji za razvoj nekih bolesti.

Nakon toga slijedi kompletan pregled prilikom kojeg liječnik specijalist interne medicine pregledava kožu i vidljive sluznice, palpira (laganim pritiscima vrhovima prstiju opipava) limfne čvorove, preslušava srce i pluća. U sklopu internističkog pregleda mjeri se krvni tlak i puls. Na pregledu kod interniste-pulmologa važno je učiniti i spirometriju.

Kakva je priprema za pregled?

Odlazak na internistički pregled ne zahtijeva posebnu pripremu. Uvijek je važno donijeti dokumentaciju o dosadašnjem liječenju, lijekovima koji se uzimaju te specijalističkim nalazima koje  pacijent ima. Također, dobro je donijeti i nalaz posljednje laboratorijske analize krvi i mokraće jer tako liječnik dobiva bolji uvid u vaše trenutno zdravstveno stanje.

Kakva je priprema za pregled?

dermatološki pregled

Što je spirometrija?

Spirometrija je bezbolna i nezaobilazna  dijagnostička metoda kojom procjenjujemo plućnu funkciju. Njome se mjeri plućni volumen i brzina protoka zraka kroz dišne puteve prilikom udisaja/izdisaja. Spirometrija ne traje dugo, a izvodi se tako da pacijent sjedi i upuhuje zrak u za to predviđenu sondu na točno određen način. Važno je da dobro surađuje i sluša upute kako bi spirometrija bila dobro izvedena, odnosno da nalaz koji se dobije bude pravi pokazatelj plućne funkcije ispitanika.

spirometrija

Zašto je spirometrija važna?

Rezultati spirometrije govore o ukupnom kapacitetu pluća forsiranom volumenu u prvoj sekundi kao i protocima u malim dišnim putovima. Spirometrija je važna u dijagnosticiranju različitih bolesti pluća kao što su: astma, KOPB (kronične opstruktivne bolesti pluća), kronični bronhitis, emfizem pluća, alergijskih bolesti, cistične fibroze itd.

Spirometrija je nezaobilazna metoda mjerenja kapaciteta plućne funkcije i utvrđivanja radne sposobnosti kod ljudi koji rade na poslovima povezanim s teškim fizičkim radom ili radnici koji rade s prašinom, plinovima i/ili parama koji mogu oštetiti i/ili nadražiti dišni sustav, ali isto tako provodi se i kod sistematskih pregleda sportaša.

Kod pušača, smatra se da je potrebno jednom godišnje učiniti spirometrijski pregled.

Spirometrija je bezbolna i nezaobilazna dijagnostička metoda kojom procjenjujemo plućnu funkciju. Njome se mjeri plućni volumen i brzina protoka zraka kroz dišne puteve prilikom udisaja/izdisaja. Spirometrija ne traje dugo, a izvodi se tako da pacijent sjedi i upuhuje zrak u za to predviđenu sondu na točno određen način. Važno je da dobro surađuje i sluša upute kako bi spirometrija bila dobro izvedena, odnosno da nalaz koji se dobije bude pravi pokazatelj plućne funkcije ispitanika.

Zašto je spirometrija važna?

Rezultati spirometrije govore o ukupnom kapacitetu pluća forsiranom volumenu u prvoj sekundi kao i protocima u malim dišnim putovima. Spirometrija je važna u dijagnosticiranju različitih bolesti pluća kao što su: astma, KOPB (kronične opstruktivne plućne bolesti), kronični bronhitis, emfizem pluća, alergijskih bolesti, cistične fibroze itd.

spirometrija